1. Základní informace
Vítejte na Portálu Občana města Nymburka (dále jen „PO“).
PO zajišťuje kromě informovanosti především elektronickou komunikaci mezi občanem a městským úřadem.
Tím se odlišuje od stávajících webových stránek města a rozšiřuje tak jejich možnosti.
Cílem PO je užší a rychlejší komunikace občanů s úřadem při řešení různých záležitostí. Proto je PO integrovaný s interními informačními systémy úřadu.
Občan je pak informován nejen o změnách na úřadě, o novinkách ve městě, ale především o vlastní komunikaci probíhající s úřadem a to o jednotlivých
podáních a stavu jejich řízení, o platbách, finančních závazcích. Vzhledem k důvěrné povaze těchto informací PO zajišťuje legislativně i právně
jednoznačné „ztotožnění“ občana.
2. Práce s PO
Na PO jsou k dispozici všechny důležité informace k elektronické komunikaci občana s městem:
- Strom služeb úřadu
- Kategorie
- Odbory
- Řeším
- Seznam Služeb úřadu
- Popisy služeb úřadu
- Důležité kontakty
Části PO:
Veřejná část (pro anonymní uživatele)
- Soupis služeb úřadu s popisem a k tomu přiřazené formuláře.
- Zobrazení dynamického telefonního seznamu
Privátní část (pro registrované uživatele)
- Občané mohou využít výhod přihlášení (více o přihlášení ZDE), kde mají k dispozici různá přednastavení a funkcionality pro jejich přihlášenou identitu
oproti anonymnímu občanovi. - Přihlášený občan může:
- Elektronicky realizovat podání založená na „inteligentních“ formulářích, jež jsou automaticky před-vyplňovány
- Získat aktuální informace o stavu podání
- Zobrazit výčet poplatků
- Realizovat elektronické platby na základě předpisu získaného z úřadu (úhrada přes platební bránu)
- Zobrazit platební historii
- Využívat funkce
- Hlídací pes, tj.:
- Tvorba důležitých událostí, které občan chce hlídat – platnost občanského průkazu, cestovního pasu, včetně uživatelsky definovaných
událostí – STK, platba pojištění, datum očkování apod. A to vše s následnou notifikací přes email nebo SMS
- Tvorba důležitých událostí, které občan chce hlídat – platnost občanského průkazu, cestovního pasu, včetně uživatelsky definovaných
- Informační služba, tj.:
- Využití automatické e-mailové notifikace při změně stavu daného podání
- Hlídací pes, tj.:
3. Práce s formuláři
Pro základní práci s formuláři (stažení, tisk apod.) není žádné přihlášení nutné. Pokud ale budete chtít formulář elektronicky odeslat, je nezbytně nutné
přihlášení.
Více informací o tom, co vám přihlášení na PO přinese a jak ho provedete, naleznete ZDE.
4. Zařiďte si elektronický podpis
V rámci služby Elektronického formuláře, můžete využít výhod elektronického podpisu, kde spolu s ním můžete formulář poslat k vyřízení.
Formuláře lze odesílat také bez podpisu.
5. Mám elektronický podpis
Pokud máte elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu, můžete využívat službu Elektronické formuláře v plném rozsahu.
Elektronické podání opatřené elektronickým podpisem, které prostřednictvím služby Elektronické formuláře učiníte, má z hlediska platné
legislativy stejnou účinnost, jako papírové podání s Vaším vlastnoručním podpisem.
6. Nemám elektronický podpis
Pokud nemáte elektronický podpis, můžete si v rámci této služby formulář vyplnit, vytisknout a podepsaný doručit osobně nebo poštou na podatelnu
příslušného úřadu.
Služba vám umožňuje i tzv. "neověřené" odeslání formuláře na úřad. V případě, že podání odešlete bez elektronického podpisu, musíte do stanovené lhůty
5 dnů potvrdit elektronické podání doručením Opisu podání s Vaším vlastnoručním podpisem (dle § 37 odst. 4 věta druhá zákona č. 500/2004 Sb. Správní
řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Správní řád“). Opis Vám bude vygenerován po odeslání tohoto formuláře.
V případě nedodání Opisu do stanovené lhůty může dojít k zastavení řízení (dle § 66 odst. 1, písmeno c) Správního řádu).
7. Chci si elektronický podpis zařídit
Veškeré informace o tom, jak si elektronický podpis opatříte, naleznete zde: Elektronický podpis.
8. Vyberte si a odešlete požadovaný formulář
Připravili jsme pro Vás několik způsobů, jak si můžete jednoduše a intuitivně vybrat formulář pro řešení vámi požadované agendy. Ve formuláři si zvolte, zda
chcete odeslat formulář klasickou cestou (formulář bude odeslán na elektronickou podatelnu úřadu e-mailem) nebo prostřednictvím své datové schránky
(budete vyzváni k zadání přístupových údajů ke své datové schránce).
9. Právní ujednání
Pod uvedeným odkazem ZDE naleznete právní ujednání.
10. Obchodní podmínky pro platbu přes platební bránu PO
V přiloženém odkazu jsou uvedeny Obchodní podmínky.
10.5. Ochrana osobních údajů
Provozovatel se tímto zavazuje, že osobní údaje občana nepoužije k jiným účelům, než k identifikaci platby poplatku, zejména se pak zavazuje, že tyto údaje
nepředá třetí osobě, a to v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů. Informace o poplatnících jsou uchovávány v souladu s platnými právními předpisy
České republiky a Evropské unie, zejména s Obecným nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických
osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „Obecné nařízení“). Bez výslovného souhlasu poplatníka nakládá
provozovatel s jeho osobními údaji pouze a výhradně v rozsahu, který připouští Obecné nařízení.